Lancering nieuwe identiteit Dubbelbourgondisch

Zoals jullie de afgelopen week hebben gemerkt is het erg stil geweest op onze website. Dit is omdat we druk bezig zijn geweest met het ontwikkelen en lanceren van onze nieuwe identiteit. De afgelopen weken hebben we namelijk samen met Dennis Wuisman van BURO PONZO hard gewerkt om dit allemaal voor elkaar krijgen. Wij willen BURO PONZO dan ook enorm bedanken voor het hele proces, het meedenken, de originele verfrissende ideeën, tips/tricks en de inspiratie die we hebben gekregen. We zijn erg blij met het eindresultaat! Hieronder blikken we nog even terug op het ontstaan van Dubbelbourgondisch, de ontwikkelingen die we hebben gemaakt en daarnaast willen we jullie ook zeker een kijkje geven in de toekomst.

Lancering Dubbelbourgondisch

Na een maand van voorbereiden was het begin januari dan eindelijk zover: Dubbelbourgondisch wordt officieel ingeschreven bij de kamer van koophandel en de website komt online. Wat begon als een idee werd ineens heel snel serieus. Vanaf dat moment hebben we elke week meerdere recepten de wereld in gestuurd.

Professionalisering

Eén van de redenen dat wij het als collega’s en foodbloggers zo goed kunnen vinden is omdat we beide een enorme drang hebben om de beste te zijn in de dingen die we doen. Belangrijk hierbij is om ook om de juiste tools en middelen te verzamelen om dit niveau te bereiken. Aangezien we merkten dat foto’s met de telefoon er niet mooi genoeg uitzagen, zijn we begonnen met nieuwe camera’s. Snel kwam hier ook een kleine fotostudio en verschillende fotolampen bij. Alles voor een mooie foto! We hebben natuurlijk ook van BURO PONZO goede tips gekregen om onze manier van fotograferen aan te passen en te verbeteren. We zijn beide dan ook enorm trots op de progressie die we zien, maar uiteraard blijven we nog steeds doorontwikkelen!

Naast de foto’s hebben we dus ook onze website een stuk strakker en mooier gemaakt. Onze nieuwe identiteit vormt zich door een aantal concrete uitingen; Bovenaan beginnen we met een kenmerkend logo, maar ook onze 4 hoofdthema’s hebben allemaal een eigen beeldmerk! Daarnaast hebben we ook meerdere nieuwe lettertypes aangeschaft; Alles in de lijn van een eigen bourgondische uitstraling.  We zullen dit in al onze activiteiten en kanalen verder toepassen. Zo ook op onze Instafeed bijvoorbeeld.

Toekomst

Allereerst gaan we genieten van onze nieuwe website en jullie met zoveel mogelijk overheerlijke recepten verrassen (Hint! Zie Insta afbeelding hierboven :)) Daarnaast zullen we oude recepten opnieuw gaan maken en de huidige foto’s vervangen. Verder gaan we elk kwartaal recepten plaatsen binnen een bepaald concept. Na het Valentijnsmenu en onze een heerlijke paas(brunch)tafel, zullen we nu verder gaan met de ‘Tapas-challenge’. Elke week zullen wij een tapasgerecht maken die door onze volgers (jullie!) wordt gekozen. We luisteren namelijk graag naar onze volgers en maken graag wat jullie lekker vinden. Op onze website, Instagram en/of Facebook mogen jullie bij elke post een opvolgend gerecht kiezen. Met de meest genoemde en/of origineelste gerechten zullen wij dan aan de slag gaan.

Tot slot zijn we bezig met het samenstellen van een wijnbox. Doet doen we in samenwerking met wijnproeverij.nl. Wij hopen deze aan het einde van dit kwartaal aan jullie te presenteren. Uiteraard wederom geheel in de lijn van onze nieuwe identiteit. Wordt vervolgd dus!

Mochten jullie nog tips voor ons hebben horen we het natuurlijk graag. We willen jullie in ieder geval bedanken voor jullie steun tot nu toe!

Eet smakelijk!

Team Dubbelbourgondisch

 

Reageer Ook

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

*